Hästannonser.

Nej det är ingen ny häst på gång. Det räcker med mina två älsklingar och ingen av dem är utbytbara, även om de inte är de mest "träningsbara" hästarna för tillfället.
Iallafall tycker jag det är kul att titta på¨hästannonser ibland, det var så jag hittade Helge, skulle inte ens ha en häst då egentligen men det blev så. 
 
Hur som helst, det finns nästan inga hästar jag skulle kunna tänka mig köpa. Inte pga av pris utan pga av andra orsaker. Mest är det att det finns så få hästar med bra steg. Många bara trippar fram och det är ju inte önskvärt. Visst, det går att utveckla till en viss gräns men jag har hellre en häst med stort steg som man får rida kvickare än tvärtom. Det är ju SÅ härligt att trava fram på en häst med stoora luftiga steg. Kanske bara jag som blivit bortskämd? 
 
Många är också för små. En häst under 170 tittar jag inte ens på. Jag är lång och gillar stora hästar, högresta och kvadratiska. Skulle man hitta en häst på 165 som har ALLT annat så kanske. 
 
Åldern är också väldigt viktig. 2-6 år. Inte äldre, dock får den gärna vara inriden eller iaf insutten. Jag har nog med bocksprång och bus på tokkontot =) 
 
Valack är ett måste. Har väldigt svårt att se mig själv köpa ett sto. 
 
Med facit i hand skulle jag också röntga hela hästen innan köp. Exportröntgen plus halskotpelare iom att jag vill ha stora hästar. Nån liten grej kan man ju ha överseende med, men två halskotor som ligger på varandra håller jag mig gärna långt borta ifrån i framtiden hehe.
 
Skulle nog få punga ut med 350 000:-  minst för att bli nöjd =P
 
 
 
Dessa två är dock ovärderliga för mig <3
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0