En söndag i december.

Hade typ sovmorgon i morse. Var upp och tog ut hästarna ( i -16 fyi) och åkte raka vägen hem till sängen igen. Vi skulle inte somna om hade vi tänkt, men det gjorde vi. Därav min typ sovmorgon. 
 
Vi har städat och grejat här hemma, fått upp några hyllor och en spegel bla. Blev riktigt bra faktiskt. Roligt att göra om hemma lite. Det är lättare att hålla fint då tycker jag. 
 
Jag kom just hem från stallet. Har promenerat Helge 20-25 min. Det gick jättebra förutom att han är galet pigg och ska trava över mig hela tiden. Vet inte hur många gånger man får stanna och backa bort honom. Det gäller att vara konsekvent och inte låta honom göra som han vill. En så stor häst blir farlig att hantera då. Han vet egentligen vad som gäller men det går bara inte att hålla sig med så mycket bus och spring i benen. 
Han fick iaf pulsa litegrann för att lyfta benen lite högre och på så sätt förhoppningsvis lossa bogen en aning. Ska tillbaka till stallet och massera honom när jag skjutsat A till tåget, då ska jag även ut i mörkret och kylan med Grande. Det är dock aldrig några problem med varken mörker eller kyla för min del. Med en bra pannlampa, ett gäng reflexer och lager-på-lager med kläder så är det bara mysigt att rida en vinterkväll. 
 
Imorgon är det morgonskiftsvecka igen och det som är inplanerat i veckan är:
Torsdag: Då kommer Li och kollar hästarna.
Fredag: Julfest med jobbet. 
Lördag: Bio. The hobbit (Cant wait!) och så är vi inbjudna på inflyttningsfest. Får se om vi hinner med det. 
Det är Nina-träning på tisdag också. Ska försöka bli av med den annars tar jag Grande och ber om sitsträning och lite övergångar från halt till skritt till trav osv. Lite lugnare arbete med mest fokus på min position och sits alltså. Grande är inte riktigt igång för något hårdare jobb än så just nu. 
Förutom det så är det jobb och de vanliga sysslorna i stallet som gäller, plus matteplugg.
Nytt för i veckan är att jag och en som jobbar samma skift ska börja samåka. Perfekt att kunna spara lite bensinpengar. Har tänkt åka med honom hela vägen till stallet sen gå hem därifrån på kvällarna. Är bara 2 km så det gör man lätt även om det är kallt. Får ha en ryggsäck med lite varmare kläder med mig bara. 
 
Nu puttrar potatisen på spisen och i ugnen står det torsk. Är vrålhungrig! Det blir ofta mat lite för sent på helgerna när man gör massa annat. 
 
 
 
Längtar lite till våren när man kan rida ut i solbrillor och njuta av att solen börjar värma. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0