April eller december?

Man nästan inte göra annat än skratta åt vädret. Vaknade av att det spöregnade och blåste ute. Hästarna fick lite, lite sovmorgon för ingen av dem är något "vara-ute-i-pissväder"-fan ändå. Lyckades efter många om och men få på Grande en till brodd på varje bakhov. Skorna hade slitits lite så det var inte lätt att få i brodden. Så nu har båda hästarna tre brodd i varje bakhov hehe. Inte optimalt men bättre än två. De går inte på någon asfalt nu ändå och blir skodda om ca en vecka. De måste få fäste även i tån nu när det är glansis i hagarna. Ska försöka att få på Helge nån till senare idag om det går. Jag har fått så ont i ryggen och då är det svårt nog att brodda en häst som inte har shivering. 
 
Hästarna får nog gå in ganska tidigt idag. Vädret är verkligen inte roligt och det i samband med jättehalt underlag är ingen hit. 
 
Har städat och pysslat i stallet nu på morgonen. Det är så mysigt att greja med hästarna, plocka ordning på sina grejer och tom att mocka kan vara avslappnande ibland. 
 
Resten av dagen ska jag fixa håret, plocka här hemma och ut och skritta Grande längs sjön i regnet. Regnkläder och ländtäcke på så blir det inga problem. Jag är inte den som struntar i att rida pga väder. Har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. 
 
Nu blir det en Harry Potter-film på tv =) Om ni läste gårdagens inlägg vet ni att jag gillar de filmerna. A är hemma hos sina föräldrar så det blir inga protester heller, även om han hellre fått vara här och gnälla än att vara borta såklart. 
 
 
 
 
 
Haha vad kort och grov jag ser ut. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0