Vill ha.

Lite saker jag ska skaffa och lite jag bara vill ha =)
 
Kyldamasker. Dessa är från Hööks och behöver inte ligga i frysen vilket annars är ett problem när man inte har stallet hemma (ofräscht dessutom). Man lägger dem i en hink med kallt vatten i 40 min sen är de klara att kyla hästens ben efter hårt arbete eller skada. Orka stå med vattenslangen 20 min per ben eller kladda med kyl-lera som man måste vänta tills det torkat och måste borsta bort innan man ska linda för natten. 
 
Boots från Veredus. Helge massakerar alla sina boots så nu är det dags för ett par i ett hållbart material som bara ska användas på träning. De ser ut att ha bra passform och täcka mycket.
En Golden stripe-filt hör väl till varje hästägares utrustning? Inte min, men jag skulle gärna ha en. Perfekt när man ska rida fram, ha istället för ländtäcke, vira in sig i på läktaren, på hästen i transporten etc. Jag har täcken och filtar så det räcker men vill ändå ha denna =)
 
Vill ha ett svart dressyr-schabrak. Har svarta ridbyxor och svarta lindor så för en fullgod matchning behövs ju ett svart schabrak och någon färggladare topp/piké till. Gillar det här schabraket. Schockemöhle är bra kvalité (har tre sen tidigare) och tjejerna i stallet har det här och det är riktigt snyggt i verkligeheten också.
 
 
 
Ett finare täcke när man ska på träning och tävling. Jag tycker till skillnad från många andra att stora loggor och emblem är ganska snyggt =)
 
Ett dressyrträns i "rätt färg". Min sadel är svart och mitt nuvarande träns är mörkbrunt. Ingen som bryr sig om skillnaden kanske men det är alltid roligare att ha samma färg på lädret. Det måste inte vara från Otto Schumacher men de är snygga, det kan man inte ta ifrån dem.
 
Tröjor att rida i. Nu när det börjar bli kyligare utomhus men man ändå tränar mycket ute är det skönt med lite långärmade, kanske stickade, tröjor.
 
 
 
 
 
Well, det var det det. Det är bara de två översta jag faktiskt ska köpa, de övriga sakerna drömmer jag vidare om =)
 
 


Kommentarer
Lena

Ett tips när man använder kyllera är att linda tidningspapper och sen paddar/lindor ovanpå:-)

2013-08-29 @ 01:52:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0