Mina matvanor.

 
 
HISS:
*Sockerärtor. Det är bannemig det godaste som finns. Gärna med dipp till, då klår det chips, lätt! M M M.
*Knaperstekta bacon. Jag är nog bäst i Sverige på att knapersteka bacon alltså, på riktigt. 
*Potatis i alla dess former. Det är FÖRBJUDET att köpa klyftpotatis etc på påse i affären. Riktig ska det va!
*Ost. Gillar ostar som smakar mycket. Brännvinsost är en favorit. Fetaost är också fantastiskt gott, spec i sallader.
*Lök. Rödlök, gul lök, rostad, stekt, rå, gräslök. I love it all! Allt som smakar lök också (chips). Lökigt.
*S.A.L.T   Äter alldeles för mycket salt men det är ju så gott. Flingsalt  <3
*Chips. Behöver ingen förklaring. 
*När jag äter mat måste jag ha något som bryter av bredvid. Det kan vara sallad, en frukt, en kaka, chokladbit osv. Det är så mycket godare att äta "varannan tugga" hehe. Gäller inte pannkakor dock, då måste jag ha något salt istället. Fråga på det?
*Jag gillar enkel mat. Kött, potatis, sås, typ. Eller fisk. En del restauranger krånglar till det så förbannat. 
*Vatten är godaste drycken, alla kategorier. Kallt på morgonen när man vaknat törstig. Underbart.
*Jag gillar choklad väldigt mycket men inte i form av glass. Samma med apelsin. 
*Godis framför en film en lördagkväll är ett måste.
*Gillar lax men den måste vara "snällfiskad". 
 
DISS:
*Kött som är blodigt, eller rosa. BLÄÄÄK! Vidigt. Spelar ingen roll om det är så är nötkött. Usch. Välgrillat eller välstekt annars äter jag det INTE. 
*Jag skär inte i kött om jag inte måste. Jag skulle gärna bli vegetarian om jag inte hade så dålig karraktär för jag tycker det är äckligt och vidrigt att vi äter djur.
*Köttindustrin i världen är under ALL kritik så jag köper ALDRIG något annat än svenskt kött, gärna lokalproducerat. Finns det inte svenskt kött äter jag hellre inget alls. 
*Mc Donalds och andra hamburgerkedjor. Usch. Jag äter inte hamburgare om de inte är hemmagjorda, inte kycklingnuggets eller annat äckel heller. 
*Dryck man inte kan se genom har jag svårt för (förutom mjölk, MUMMA) och att dricka ur en flaska man inte ser genom är också obehagligt. 
*Fruktkött i juice och "klumpar" i youhurt osv gillas icke. 
*Dricker varken vin, öl, whiskey eller knappt sprit alls.
*Dricker aldrig alkohol i "onödan". Alltså inte för att det är gott till mat eller så utan dricker jag det så ska det vara innan krogen, på en hemmafest eller liknande. 
*Gillar heller inte kaffe, the eller annan varm dryck.
*Mat som har varit fryst tycker jag nästan aldrig är gott.
*Kyckling äter jag bara när det är bröstfilé. Inget annat. Egentligen vill jag sluta äta kyckling helt för det finns nästan inga som haft ett bra liv innan. 
*Älskade pölsa och blodpudding när jag var liten men kan inte äta det längre. 
 
 
Interesting haaaaa?!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0