Min drömhäst.

...är stor. Absolut inte mindre än 170.
...är kvadratisk och högrest.
...har stort, luftigt och utvecklingsbart steg med schvung och bra takt.
...är nyfiken och vaken.
...har egen motor.
...är fin att både rida dressyr på som hoppa.
...är lydig och lättlärd.
...är ingen maskin utan har lite egen vilja men skulle följa dig vart du än gick ändå.
...är en "mattegris" hihi.
...är en arbetsmyra som alltid frågar vad vi ska göra härnäst.
...försöker sitt bästa i alla lägen.
...har en mysig personlighet.
...är lätt att ha med på tävling och träning.
...har snälla ögon och ett vackert huvud.
...med andra ord:

Helge! Hästen jag redan har. Han är så perfekt. Man kan bli tokig på honom ibland men hur kul vore det att ha en häst som inte har någon egen vilja alls?
Min vackra knasboll <3




Grande är nära han med, dock lite för grov i typen för mina smala ben. När han är riktigt igång och så välriden som han varit är han inte långt efter herr Grå dock.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0