Lördag.

Startade dagen med en sovmorgon med min älskling, vilket var underbart. Sova så länge man vill (vilket i mitt fall var 04,20, sen 07,10 och somnade jag inte så mycket mer efter det) kliva upp, ta en dusch och äta en god frukost i lugn och ro.
Skjutsade in Andreas till tåget eftersom han är i Sthlm över helgen, sen åkte jag och jobbade några timmar. Efter det tog jag en sväng till en hästloppis här i närheten. Hade fyra saker på min "lista".
 
*Boots.
Det behöver jag jämt. Helge har sönder dem på en vecka typ så att köpa begagnade men hela är perfekt för mig. Hittade två par för 20 kr paret som han ska få ha i hagen och när jag rider hemma. Däremot ska jag nog ta en tur till Norells när jag fått lön för att köpa boots med ludd på som jag ska ha när jag tränar. Då vill man inte gärna rida runt i halvsunkiga grejer. Jag är inte så noga med att det ska vara dyra och supersnygga grejer när jag rider hemma bara det är helt och funktionellt, men när man ska iväg är det kul att matcha lite och ha något finare schabrak etc. Man har hur som helst inte så mycket till val när man inte är stenrik =) 
 
*Stalltäcke.
Har ett 200g som Helge har inne på vintern och ett 100g som Grande har. Nu Ska jag klippa Helge lite mer än förra året och behöver därför ett tjockare. På loppisen fann jag ett Shires-täcke i nyskick som var 375g tjockt för 300:- så det köpte jag också. Det fanns en hel del täcken där faktiskt. Både nytt och begagnat.
 
*Stall/ridskor hade jag tänkt köpa med det fanns inte. Kanske ska köpa nya sånna ändå. Skor är ju nånting man tjänar på att köpa av bra kvalité faktiskt.
 
*Strykkappor tänkte jag också köpa men allt var för smått för mina bjässar. Helge behöver nya hagskydd då hans nuvarande börjar bli lite trötta.
 
Såg dessutom ett par ridbyxor från Pikeur för bara några hundra som jag kunde tänkt mig köpa men lovade Andreas att bara köpa sånt jag verkligen måste ha, och jag vet ju att han har rätt, så några ridbyxor blev det inte. 
Det var en bra loppis med mycket fina grejer och jag kommer definitivt åka dit igen om jag behöver något som duger begagnat. 
 
Gick sedan en timme med Grande och putsade två träns och förbygeln innan det var kväller. Nu har jag sett en mycket förutsägbar men ganska kul film och snart är det sovdags.
 
 
 


Kommentarer
Elin Haglöf

Kul att fynda!! :) Om du vill ha strykdamasker i XF säg till innan du åker, för det är svårt att hitta men vi har en leverantör som säljer vanliga med neopren i XF (inge ludd alltså) och kan ta hem innan du åker.. :)

2013-08-11 @ 10:33:22
URL: http://ryttargladje.blogg.se
Maria

Vart är hästloppisen?:)

2013-08-11 @ 18:30:17
URL: http://lillymia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0