Livet med hästar.

Det här med hästar och ridning är verkligen det roligaste jag vet. Man längtar efter dem varje dag på jobbet, man ser fram emot att åka till stallet när annat i livet känns jobbigt, man saknar hästarna när man är bortrest. Mina hästar tar upp en enormt stor del av mitt liv och jag hade inte velat ha det på något annat sätt. Vilken tomhet det skulle vara. 
Vissa dagar, när det är snöstorm och -25 ute kanske man inte är lika inspirerad som andra delar av året men att vara med hästarna väger alltid upp.
Folk undrar hur man orkar? Jag undrar hur de kan leva utan hästar =)
 
Att ha häst är ingen hobby, det är en livsstil. Man kan inte göra allt som andra kan. Inte sticka iväg på resor hur som helst, inte vara ute på krogen till 05 när man har utsläpp dagen efter, kanske inte köpa allt man vill ha osv. Man får anpassa sig helt enkelt.
Det spelar ingen roll om man känner sig sjuk, om det är julafton eller ja, den där snöstormen, hästarna ska tas omhand på bästa sätt varje dag, utan undantag.
 
Samspelet mellan häst och människa är svårt att förklara för den som aldrig upplevt det. 
Att få ett sånt stort djur att samarbeta och förstå ens minsta signal. 
Känslan när man rider en häst som lyder din minsta vink och bara väntar på nästa kommando. 
När något man kämpat med en längre tid bara faller på plats.
När någon säger hur fin ens häst är och vilket jobb man gjort med den. 
När hästen drar en bockserie när man släpper den i hagen och man ser lyckan lysa ur ögonen på den. 
 
De ger en så otroligt mycket glädje de där hästarna. Mycket blod, svett och tårar också, men överlägset mest glädje. 
Kan inte tänka mig ett liv utan dem. Tror jag kommer ha häst/hästar större delen av mitt liv faktiskt. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0