Hepp, hepp

Fullspäckade dagar blir det, sen matten kom in i bilden. Tyckte jag hade ett ganska stressigt liv redan innan men det är väl bara att vänja sig. 
Idag har jag kört Grande till veterinären och fick hans sista botvax-spruta. Skönt att ha det klart! Nu är det bara att åka och hämta hösilaget och börja ge det lite längre fram i höst när de börjar gå in tidigare. 
Grande är nog glad att slippa åka dit på ett tag, han har blivit mer och mer motsträvig att lasta för varje gång vi åkt dit =) Lillplutten. Han gillar INTE sprutor. 
 
Helge fick ett pass i skogen med dressyrsadeln. Klättrade i 4 lite brantare backar, jag är noga med att inte klättra för mycket per gång då det sliter på dem snarare än stärker, det vill vi ju inte. Sen blev det lydnad och mjukgörande för hela slanten. Travade mest och la in övergångar och tempoväxlingar samt sidvärtsrörelser. Jag red utan sporrar men med spö som jag fick dutta lite med när han inte var tillräckligt rapp i övergångarna. Gjorde några fattningar i varje galopp med bra avbrott i båda. Jag är väldigt nöjd med min ridning idag. När jag släpper fram skänkeln lite sitter jag mycket lättare, alltså det är inte lika svårt att sitta då. Så DET är en bra grej =) Han var så fin, lydig och mjuk på slutet, min fina pålle. Lite väl ivrig möjligen, han vill verkligen vara till lags och helst göra allt han kan på en gång <3
Mötte Yvonne och Emma från Orsa i skogen. Hur bra ridvägar har man om folk tar transporten hit för att rida? ;) Fantastiska!
 
Lax och potatis väntar på spisen och sen är det matteplugg som gäller. Känns konstigt att säga att jag pluggar, det var så längesen sist och inget jag trodde att jag ville göra för bara något år sedan.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0