11 augusti. Susannornas dag.

Flitens lampa har lyst idag minsann, eftersom det har regnat hela förmiddagen. 
 
Vaknade före klockan men gick inte upp förrän sju och åkte och tog ut hästarna och fixade stallet. 
När jag kom hem såg jag ett avsnitt av Hart of Dixie (BÄSTA serien evvah!), somnade lite och sen satte jag igång med disk, tvätt, dammsugning och plocka i lägenheten. Det är så mycket lättare att städa och greja när det regnar ute. 
 
På eftermiddagen hade jag och Rosie bestämt att rida ut tillsammans. Jag red och mötte henne i hennes stall och så stack vi ut i skogen. Hennes häst är lika stor som Helge, om inte större. Jättetrevlig 5-åring. Hon red lite mer framåt än vad jag vanligen gör och det var bra eftersom jag ibland hamnar i en lite för mesig "comfortzone" där jag rider för sakta för att det inte är lika jobbigt som att rida fram lite bättre. 
"Va fan göru" tyckte Helge som inte ville samarbeta i det tempot först men sen hade jag honom inom ramen, lätt och fin på bettet. Han var fin i allt utom höger galopp där han inte alls är lika stark. 
Imorgon blir det ett dressyrpass på ängen tänkte jag. 
 
Snart är det dags för en ny arbetsvecka och det ser jag inte fram emot. Ska jobba även fredag då jag egentligen är ledig. Det är inte något fel på mitt jobb, det är bara det att jag vill göra något annat nu efter snart sju år där. 
Jag vill tjäna pengar, jag vill aldrig mer behöva låna pengar av någon, jag vill betala tillbaka allt jag lånat mina föräldrar, jag vill kunna ha två hästar och ändå resa etc. På tisdag startar mitt första steg ditåt sen får vi se vart det bär av. 
Jag vill ha ett jobb där man tjänar mer än 25000:- efter ett par år annars kan jag lika gärna vara kvar. Man vill ju inte utbilda sig och sen gå ner i lön. Vi får se. Det känns iaf bra att vara på väg.
 
 
För övrigt så har INGEN grattat mig på namnsdagen idag! Har iofs knappt träffat någon men min familj och pojkvän kunde väl komma ihåg mig iaf. Skämmes! Härmed är ni skyldiga mig minst en present till om tio dagar när jag fyller år =)
 
S.U.S.A.N.N.A! Hallå liksom..
 
                                   
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0