Vilken dag.

Heeeeerregud vilken dag.
 
Vaknade 06 trots sovmorgon.
Tvättat och grejat hemma. 
Hälsat på mormor som fått en TIA igår och var helt blåslagen, stackarn <3
Hjälpt till att flyttpacka mormors lägenhet.
Varit i stallet från 15,30-22
Började med att mocka och fixa det vanliga, sen packa grejerna inför imorgon, smörja gjorde jag faktiskt också. Träns, stövlar och sadelgjord samt putsade skydden. 
När allt var klart tog vi in hästarna och så red jag och Elin en lugn tur på Helge och Grande. Grande hostade ganska mycket och andades lite tungt så vi tog det väldigt lugnt. Dock ville jag ändå att han skulle röra på sig ifall han kunde komma igång och hosta upp ev slem etc, men det gjorde han inte. 
När vi kommit tillbaka lät han ännu värre så jag ringde veterinären. Hon var dock på ett annat ärende och eftersom Grandes tillstånd inte kändes akut så kunde hon göra klart sitt och komma senare. Medans blev jag bjuden på middag hos Lena. GULD-värt! Och sjukt gott. Buef bourginon...bieuff börgingjån...biff burgenjon. Ja, ni vet vad jag menar =) Mkt lyxigt för någon middag hann jag inte med att laga själv.
 
Mätt och belåten gick jag ut och började fläta Helge. Håller tummarna för att han inte kliar ur alltihop i natt. Knoppa gör jag imorgon samt knyter i en röd rosett i svansen. Han är ju bakskygg min lilla kruka. 
 
Grande blev bättre och veterinären lämnade en kortisonspruta i fall om han blir sämre igen. Men han måste kollas riktigt på klinik framöver för något står inte rätt till.
 
Har tröstätit lite choklad så här innan läggdags. Blev inget springa idag av förklarliga skäl. 
 
Håll en tumme för oss imorgon!
 
Nighty night


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0