Träningstävling.

Har träningstävlat idag, LB:1-programmet.
Vi hade programträning i Orsa utformat som en riktig tävling. Man red fram själv ute, collectingring osv och så hade vi en domare som dömde och så fick vi protokoll hem oss hem. 
 
Både jag och Helge var jättespända när jag red fram och därför gick det ganska åt skogen. Eller inte direkt dåligt men inte som jag hade velat. Jag hade dåligt tålamod och han var lite för okoncentrerad på mig. 
Väl inne i ridhuset lugnade han sig och när jag red programmet var han faktiskt riktigt fin och ridbar! Jag är nöjd med hästen, hur han betedde sig och hur han var att rida. Dessutom är han otroligt lätt att ha med sig. Lastar sig själv och finner sig i allt. Kan lämna honom på stallgången utan problem och göra ordning honom själv både ute och inne.
Jag är ganska nöjd med mig själv också men önskar att jag tränat på att rida korrekta vägar i programmet mer (red ojämna serpentiner) och att jag vågat öka mer när det skulle ridas mellantrav och mellangalopp. Mellantraven är inget problem men i galoppen fegar jag lite i ökningen då jag vet hur svårt det är att göra ett bra avbrott efter. Jag är iaf nöjd med hur han var att ställa om i serpentinerna. Det har varit ett problem förut men gick bra idag.
 
Fick 58% och det får jag vara nöjd med. Trodde vi skulle få sämre poäng faktiskt. 
Fick 5:or, 6:or och 7:or. Så iaf inga 4:or  =P
 
Nu har jag två träningar kvar denna vecka. Annica imorgon och Göran Liljestam på lördag. Båda ska få hjälpa mig med hur jag ska rida ihop honom mer utan att bli hård i handen. 
 
 
Ett år gammal bild.
 
 
 
När jag kom hem från stallet hade älskling lagat supergod mat. Bara att sätta sig till bords. LYX! 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Stockholmsjenna - En del av HorseSpot

Kul att du är nöjd. Det är huvudsaken! :)

2013-04-04 @ 10:49:58
URL: http://stockholmsjenna.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0