Tisdag 16/4

Ridit knäpp häst tillsammans med Emelie på en annan knäpp häst och Elin på en snäll gentlemannahäst. Min häst  tyckte det var lämpligt att sparka bakut HÖGT i galoppen eftersom han var sist = KATASTROF..för honom. Han fick vackert hålla sig på sin plats och ändå galoppera just sist. 
 
Förutom den lilla fadäsen jobbade han på bra och var inte alls lång i skritten. Skaplig i traven men det är en bit kvar där än. 
 
Grande blev skodd idag också. Han blir aldrig ömfotad så han gick finfint att ridas. Andades helt normalt också, min gamling. Han skrämmer livet ur mig när han andas sådär tung och rossligt :S Fick räkningen idag, den började på en tvåa, sen tre roliga siffror till...... Jag kommer liksom aldrig ikapp. Jobbigt.
 
Annars har jag inte mkt att berätta. Ev ska jag tävla i Älvdalen på söndag. Förhoppningsvis dressyrträning för Annica på torsdag och åka till Orsa och träna själv lördag, om det blir tävla på söndag vill säga. 
 
Jag är brutalt sugen på glass....bara så ni vet. Har nog ärvt den fina förmågan av min käre far. 
Tur att det finns B & J i frysen. 
 
 
Ge mig sommar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0