Skirock

Har varit i Sälen i helgen. Vi hade bestämt oss för att skita i Skirocken i år för förra året var det så otroligt mycket svineri och drägg där. Hatar när vuxna människor inte kan bete sig (låter som 100 år men va fan) när de druckit. Vet man inte vart sin gräns går behöver man inte visa sig bland folk. Well, vi hamnade i Sälen likt förbannat. 
Iallafall så bodde vi inte på "Dräggområdet" i år utan längre bort där det var helt lugnt och skönt för oss pensionärer. 
 
Hade väl ganska kul men känner att jag lämnat det där kalasandet bakom mig. Been there, done that. Fuldansade lite men roligare än så var det väl inte. 
Var ute ur stugan tidigt imorse, skönt att komma hem i skaplig tid.
 
 
Har tagit det väldigt lugnt resten av dagen. Sovit, vilat, ätit och sett världscupfinalen i hoppning. När jag lämnat A vid tåget åkte jag till stallet och fixade där samt tömkörde den grå dåren. Han är ganska jobbig att tömköra på vår bana för han flippar ALLTID ut några gånger och får räddryck. Skitdrygt. Han fick då banne mig göra sitt jobb ändå (med några tokrepor runt, runt och höööga bakutsparkar) och slappnade väl av skapligt innan jag gav mig. Hade kunnat stå där och tömköra tills på onsdag innan han skulle lugna sig helt så jag gav mig när han kändes okej. 
 
Grande fick stå i sommarhagen och beta lite av det pyttekorta gräs som kommit upp. Överlycklig =) Han var huuuuuur pigg som helst när vi gick dit och tillbaka och lät inget konstigt alls. Har inte låtit på hela helgen. Secreta pro eller en tillfällighet? Vet inte men så länge han andas bra är jag glad!
 
Igår när jag red Helge innan vi åkte fotade A lite och här är några exempel.
 
 


Kommentarer
Matilde Brandt

Nyydelig hest!

2013-05-01 @ 20:46:08
URL: http://www.matildebrandt.no/blogg


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0