Satsning mot OS.

Efter dagens promenad med hästarna satsar jag på OS 2016 i Gång. Jag tror absolut att jag har medaljchans efter att ha hängt med i Helges tempo på alla våra promenader. Gick 1,5 timme med en hästbjässe i varje hand. I skogen, såklart. När jag tagit bort broddarna blir det mer promenader på asfalt. Eftersom jag rider mest på sand så måste man variera med hårt underlag ibland men inte gärna med bara traktbrodd. 
Som ni kanske förstod så blev det en riktig powerwalk idag då Helge var pigg och glad och verkar ha som livsmål att sätta någon form av rekord i att skritta fort. Han slänger fram frambenen och tar enorma steg....och ofta. Jag och Grande får knata fick glatta livet för att hinna med. 
 
Apropå Grande så har han inte "låtit" på tre dagar nu och idag har vi satt ut kortisonet helt. Secretan verkar funka, eller om det blivit bättre ändå, svårt att säga men det blev iaf bättre dagen efter att han hade fått det första gången.
 
Innan stallet idag så hämtade jag förrättningsunderlag hos veterinären, pantade burkar och köpte olja till bilen. Häromdagen när jag var lite lätt deperimerad pga alla mina utgifter så skojade jag om att "bilen lär väl gå sönder snart den med", och tja... när vi kollade oljan igår var stickan helt torr! Hade nog räckt med bara några mil till så hade sen säkert skurit. Har hört att den låtit lite knackigt ett tag så ville kolla att det fanns olja, vilket det inte gjorde. Hemska tanke. En trasig bil hade varit droppen alltså. Nu har den fått olja iaf och låter nöjd och glad. 
 
När Grande varit så dålig så har liksom resten av livet stannat upp lite. Knappt lagat mat, verkligen inte städat osv och absolut inte tänkt på att ta hand om bilen. Nu ska det dock bli ordning igen. Jobbigt när hästarna eller folk omkring en mår dåligt, man blir alldeles sjuk själv också. 
 
Resten av veckan ser ut som följer:
Ingen aning.
Jag åker till Sthlm på ett eller annat sätt på fredag. Dressyrträning på torsdag. Ledig onsdag. Det får la bli som de blir. 
 
 
3 schniggingar förra sommaren.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0