Visste ni att?

Ser på Kalle Moraeus på ettan och idag ska Dalarnas spelmansförbund vara med. Fiolmusik har jag alltid gillat och haft varmt om hjärtat. Jag har nämligen dansat folkdans i många, många år. Ibland ångrar jag att jag slutade.
Det är en speciell känsla att ha folkdräkt och dansa inför tusentals människor. Jag har dansat på stora scenen på Skansen, blivit filmad av japanska produktionsbolag, rest och dansat i både Frankrike, Tyskland, Österrike och Tjeckien bla.
 
Det är sjukt kul att kunna dansa shottis, vals, snoa, polka, hambo och andra gammeldanser. Jag gillar helt klart gammaldans-golvet i Malung när det är Dansbandsveckan =)
 
 
Det är alltid någt speciellt att klä på sig Våmhusdräkten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0