Måndag 24/9

Något av det bästa jag vet är att rida på hösten i frisk luft med solen på väg ner så det blir sånt där härligt ljus.
Typ som idag.
 
 
Testade Albion-sadeln på Grande idag. Mest för att se om jag kunde rida i den och OMG (!) vad underbart skön den var att sitta i! Den var lite för trång för Grande så den hamnade lite, lite i bakvikt, men nu är det ju Helge den ska passa på. Passar den inte honom köper jag den ändå och sitter i den framför tv:n.
Man fick bra position direkt och satt SÅ mjukt och "fast". Stora stöd för knäna precis som jag gillar, och behöver om jag ska kunna rida i Helges enorma gång.
 
Den är inte vidare vacker (men dyr ändå...) men det får man bortse ifrån i det här fallet.
 

Red i skogen med Grande. Lät honom vara ganska fri i formen tills han var ordentligt uppvärmd och varm. Mkt trav där jag ställde honom höger för att sedan mjukt rakställa och sedan vänster och tillbaka osv. Galopperade ganska ordentligt framåt för att känna om jag kunde sitta still i sadeln även då vilket gick bra.
Jättefin, lång och låg form på en avslappnad häst sista biten hem.
 
Imorgon är det dags att prova om någon av sadlarna går att ha på Helge. Spännande.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0