Kom tillbaka?

Anledningen till gårdagens dåliga humör var dels att sadeln inte passade. Perfekt bomvidd MEN manken fick inte plats. Eller den fick plats men med liten marginal. Nepp! Den vill vi inte ha. Jag beställde en ny två sekunder efter att jag såg att det inte gick. Spännande att se om den passar.
Ovanstående är dock INGENTING i jämförelse med att Helge fortfarande stel =( Han såg bra ut igår så jag testade att rida men det gick inte. Han var inte halt men rörde sig väldigt konstigt så jag hoppade av och gick hem.
 
Har ringt en kiropraktor som kommer på måndag och så blir det liniment-massage och BoT-täcke tills dess plus att han ska hållas varm ute och självklart inte ridas. Min plutt, inte alls sig själv. Har mina aningar om vart felet sitter men vi får se.
 
 
Vill ha tillbaka min pigga, glada häst =(
 
 
 
Har haft lektion för Emelie på Grande. Hon är skitduktig med gammelman! Fick honom alldels lealös på slutet. Lena var med och coachade också. Hon har ju ändå tävlat högt i dressyr själv. Perfekt att ha en sån på gården =)
 
Nu ska jag försöka göra mig lite mer respektabel och åka och hämta Mr F som kommer Stockholm.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0