In the middle of the night.

04.10.
 
Jag upprepar. 04.10
 
Alltså mitt i natten. Mitt i natten när man ska sova. DÅ, då ringer min klock. Vilken misär. Jobbet började 05.30 och innan dess skulle hästarna fått frukost, täcken, hö i hagen och Helge blivit tempad. 
Det var mörkt idag kan jag säga. Jag såg fan ingenting. Fick famla i mörkret efter tråden när jag skulle stänga hagarna och visade hästarna höet och hoppades de skulle stå kvar där tills det ljusnade =) Fast hästar har bättre mörkerseende har jag hört.
 
Jobbet var snabbt avklarat. Bara 3,5 timme idag, plus att det var lite stressigt så då går tiden ännu fortare.
 
Båda hästarna är motionerade. Hela 20 min skritt i skogen. Helge för hand. Emelie på Grande. Han hade nog gärna sprungit till Malung och vänt men det är lika bra att ta det väldigt lugnt och se hur han reagerar med bara lite motion till en början.
 
Helge har helt klart en stor del hund i generna.
 
Nu ska jag vara duktig husfru och koka ihop lax, potatis, en kall sås och lite sallad till my lööööv. Och mig själv så klart, nån måtta får det väl vara.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0