Söndag 14/10

 
Började dagens ridtur i skogen. När det sedan började skjutas hejvilt i närheten och det for runt bilar på våra ridvägar tog vi första bästa väg till byn där vi kände oss tryggare. Emelie och Grande hade visserligen reflextäcke (jag hade gjort det oerhört smarta valet att ta brunt ländtäcke och militärgrön jacka) men ändå. Kan jägare skjuta varandra, sina hundar och vita shetlandsponnier som de tror är vildsvin kan de säkert skjuta hästar (som faktiskt är i rätt storlek) med tillhörande ryttare med. Hehe, nej man vill ju inte vara ivägen om det skulle dyka upp en älg som någon vill skjuta framför näsan på en.
 
Jag och Helge gjorde några absolut perfekta galoppfattningar och han har kommit tillbaka att orka bära sig bättre i galoppen redan. Traven var A.M.A.Z.I.N.G! Travade på ganska ordentligt fram och han hade bra stöd i handen, sträckte ut halsen framåt, nedåt och tog enorma steg. Underbara häst.
 
Har även hämtat en transport med hö idag. Löspressat. Usch. Drygt att lasta ur det imorgon. Tur man är Hulken.
Det låg en styckad älg i höladan också. Jättemysigt.
 
Nu håller jag på att laga mat till mig och älsklingen. Köttfärsbiffar med klyftpotatis, hemmagjord gräddsås, grönsaker, gelé och fetaost. MUMMAAAA!
 
Nyckeln till allt gott är: SALT. Framförallt detta som smakar vitlök.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0