Prosit

Tror jag har satt någon form att nys-rekord de senaste dagarna. Mår dock bättre idag än igår så det går framåt. Gör inte mycket annat än vilar, sover, ser tv och ja...nyser. Vore väl fan om man inte skulle bli frisk av det. Vila och drick mycket vatten som doktorn säger är universal-lösningen på allt, ta ev ett gäng Ipren också.
Fast värktabletter är jag inte mkt för. Tycker kroppen kan ta hand om sånt där själv så mkt det går. Jag är dessutom värdelös på att svälja tabletter. Gillar att man kan ta nässpray mot migränet (hatar det ordet, mår nästan dåligt av att skriva det) så man slipper svälja saker när man bara vill spy, och dö. Typ.
 
För mig är migrän ett helvete. Det börjar alltid med att jag får aura, vilket är synbortfall, fläckar som gör att jag inte kan läsa eller knappt se överhuvudtaget. Sen tappar jag känseln i höger hand, riktigt obehagligt. Man kan nypa sig allt man orkar utan att det känns. Sen kommer det värsta. Huvudvärken. Och här pratar vi inte om vanlig huvudvärk. Man vill att någon ska borra ett hål i huvudet för att lätta på trycket, man vill att allt ska knäpptyst och mörkt man vill att solen aldrig mer ska visa sig. Det känns som att ögonen ska sprängas ut ur huvudet och man lovar sig själv att bara man slipper ha ont ska man aldrig någonsin mer ska vara otacksam eller gnälla över nånting..ever! (hmmm det verkar svårt att hålla men ändå).
Tillslut så brukar jag somna och sen vaknar man av ett ryck och spyr som en gris, sen brukar det bli bra, dock har man vanlig huvudvärk resten av dagen och ibland dagen efter. Nu har jag lärt mig när det börjar komma så jag tar medicin direkt jag känner något. Får ändå huvudvärken from Hell men det går att överleva den, och så slipper man spy vilket är något av det värsta jag vet.
 
Oj, nu blev det verkligen ett stackars-mig-inlägg =)
 
Tog ut hästarna imorse sen hem och ja..ta det lugnt. Ska tillbaka och göra stallet sen, i SloMo. Först jag ska och en påse potatis till mamma. Några av oss ska bli tillagade på ett eller annat sätt. Hade glömt bort dem där i skafferiet och nu behöver de verkligen bli lagade.
 
                                            


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0