Nytt träns.

Sitter nerkurad i soffan i min onepice och äter frukost. Ute skiner solen och det är en jättefin höstdag.
En kylig sådan med frost i gräset och -1,5 när jag gick upp imorse. Tur att jag satte i motorvärmaren igårkväll. Känns som det är dags för sånt nu. Precis som ländtäcke på hästarna.
 

 
Har ridit ett kort dressyrpass på Helge på en äng. Fick nya tränset igår så jag testade det. Tog storlek x-full, vilket passade bra. Iaf så vad han ganska spänd och löjlig men slappnade av och var fin på slutet. Han blir stretig när man gör förhållningar och det måste bort! Enligt Annica får jag inte sakta av när han stretar emot utan ska rida fram och börja om tills han "ger sig".
 
 
 
Varför måste hästar ALLTID stå i maten?! Försökte berätta för dem om gått uppförande, hur man beter sig och att hade jag minsann inte står i min mat men jag blev totalt ignorerad och de fortsatte glatt att äta och låtsas som ingenting. Hmpf. Well, när snön kommer så får de börja äta ur pallen igen med ett finmaskigt hönät. Då är de duktiga och om lyckas stå i maten även då.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0