Miserabel.

Just nu är livet lite extra jobbigt. Fast på ett i-landsproblemigt sätt.
Jag är sjuk. Fick lov att gå hem från jobbet med jätteont i halsen och feberkänningar.
Andreas har åkt till Sthlm och är borta i två veckor =(
Det har regnat precis hela helgen. Grått, grått, grått.
Det är mina världsliga problem det.
 
Har såklart inte blivit så mkt gjort idag. Sovit några timmar, gått runt hemma och gnällt lite, spelat schack med A, ingen vann. Vi är rätt sega på schack men hade vi fortsatt hade självklart jag vunnit, som den strateg jag är. Hur det gick förra gången vi spelade kan vi låta vara osagt...
 
Imorgon är jag ledig. Då ska jag försöka bygga ihop en hänga-upp-det-småmaskiga-hönätet-i-hagen-historia som ska vara både hållbar, ofarlig och helst inte ät-och-tugg-vänlig för hästarna. Det mesta brukar ju ha en tendens att vara det.
 
Jag behöver:
2 reglar, ca 150 långa.
Ett gäng ordentliga skruvar. Eller lång spik kanske. Ska rådfråga far min.
Två skruvar med krok högst upp som man fäster nätet i.
Skruvdragare.
Någon som sammanför sakerna ovan på ett praktiskt och ett för mig perfekt sätt.
Jag själv, förmodligen.
 
Hästarna ska motioneras på ett eller annat sätt imorgon. Beroende på hur jag mår. Idag fick de vila och bara stå ute i regnet och mysa i hagen hela dagen. Helge fick ett vintertäcke på sig den lilla klenkråkan. Igår när jag tog in dem stod han och skakade och då hade han ändå ett 100g innetäcke plus ett fleecefodrat regntäcke på sig. Idag åkte innetäcket av ifall han frös pga för mkt täcken (om de tynger ned pälsen så inte luften mellan hårstråna kan värma hästen).Dock var han väldigt stressad just igår så det kan ha varit därför han skakade också, han är ju lite speciell min toknöt till häst.
 
 
Två av mina älsklingar.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0