Lyrisk.

 
 
 
Lyrisk.
Det hade egentligen räckt att skriva bara det men jag ska berätta varför. Hur ska ni annars kunna överleva dagen?
 
Ridit Helge i nya sadeln idag. OH. MY. GOD! Den är helt underbar och Helge verkade också trivas med den.
Red i skogen och travade ganska mycket. Checkade av gas och broms. Gashäng hade det blivit och bromsen hade nog skrammlat av nånstans. Dock var traven väldigt stor och taktmässig och han hade ett fint stöd på båda tyglarna. Jag fick göra många halvhalter och på slutet fick jag igenom dem okej iaf =) Galopperade lite i båda galopperna och vilka språng! Stoooora och otroligt vägvinnande. Lät honom sträcka lite på sig utan att för den sakens skull dra iväg. Red inte så långt för jag vill fortfarande ta det lite lugnt med honom.
 
Tror denna sadel kan vara början på något bra. Den passar oss båda bättre än den förra, jag sitter mycket bättre, får bättre position, har lättare att sitta i traven och jag kan rida fram mer. Ingen fis-ridning.
 
Jag hade ett stort leende på läpparna under hela ridturen. Glad över min pigga, fina häst, glad över min underbart sköna sadel och glad över att solen gav det där härliga kvällsljuset i skogen.
Mest nöjd är jag över att Helge var avslappnad större delen av turen och att han hade fokus framåt, och då menar jag att han inte drar öronen bakåt, spänner sig, höjer huvudet och försöker hålla koll på vad som händer bakom honom, vilket han lätt brukar göra. Öronen framåt och inga spänningar eller "bli-bakskygg-och-dra-iväg"-tendenser.
 
Grande kändes lite ojämn häromdagen så han får vila över helgen. Han var inte halt när vi sprang med honom igår men han kan vila några dagarn till ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0