God morgon. Eller?

Morgonen kunde börjat bättre =)
Jag vaknade med ett ryck lite innan 06 och trodde att jag började 05,30 som jag gör varannan vecka. Flög upp och började göra mig i ordning innan jag kom på att jag jobbar kväll den här veckan. Typiskt. Gick dumt nog och la mig igen men klockan ringde ganska direkt så fick kliva upp igen. Kallt som satan att kliva upp märkte jag andra gången. 15,3 grader. Jag vill somna kallt så jag stänger av elementen under dagen så det blir kallt tills jag ska sova, men själva uppklivandet är inte kul när det är frost på golvet. Typ.
 
 
Red Helge en tur i skogen på 1 timme och en kvart ungefär med fokus på övergångar. Han är väldigt pigg och stark och den där lydigheten han hade innan avbrottet är som bortblåst men det ska vi väl kunna träna tillbaka ganska snabbt hoppas jag. Galoppfattningarna var iaf klockrena! Han laddar som tusan och sätter sig riktigt ordentligt och är väldigt ambitiös.
Jag hade två saker jag skulle tänka på med mig själv idag. Rak i ryggen och tummarna överst. Det är mina akilleshälar. Hans gång gör det jobbigt att hålla sig "uppe" men man måste ju lära sig. Hade inga sporrar idag och det behövdes inte heller.
 
 
 
Härligt väder ute! Soligt och friskt. Höstmornar är verkligen underbara! Med rätt kläder är det inga problem att det blir lite kyligt ute,
Lite mat och fix hemma nu innan jobb...som börjar 13,45. INTE 05,30.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0