En tripp till ridhus.

Har varit iväg med Helge idag igen. Går ju inte att rida ute utan snowgrips, och det har inte mina hästar än. Var till ett mindre ridhus idag och red återigen dressyr.
 
Skrittade fram på serpentiner med en volt i varje böj för att riktigt få med honom runt innan varvbytet. I traven red jag i en åtta. Två varv på varje volt, avbrott till skritt, trav igen i andra varvet osv. Han var spänd i början som han blir när han kommer till något ställe som är nytt eller han inte varit vid på länge. Blev bättre sen.
 
Galoppen är jag ganska nöjd med idag. Lite framåt på långsidorna, korta lite, rida en volt och sedan ut på nästa långsida och öka något. Red 3-4 varv i båda galopperna och han var faktiskt ganska stark och lydig.
 
Red lite skänkelvikningar innan jag avslutade.
 
Emelie var med och tjatade på mig =) Det är super att ha någon som berättar vad man ska tänka på. När jag väl rätar på mig, som jag gör skapligt idag, så tappar jag balansen ganska lätt ist... Hrrmm.... Well, bara att träna på.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0