Bästa någonsin.

 
Bästa tömkörningspasset i världshistorien blev det idag. Hade ett bett jag aldrig använt på Helge. Ett tvådelat med pararstänger. Gillar inte riktigt tvådelade bett då de kan trycka upp i gommen på hästen när man tar i det, så jag äger bara just detta. Om han trivs lika bra med detta i ridningen så borde jag väl köpa ett vanligt tvådelat tränsbett. Han var så still i munnen, även när jag svängde eller bromsade.
Gjorde det vanliga arbetet när jag tömkör på banan nämligen åttor och serpentiner. Han har haft lite svårt att följa vändande tygeltag men det är redan stor förbättring. Nu gör han lätt en mindre volt i trav i bra balans för att sedan byta varv lika bra. Ska fortsätta med det här jobbet iaf en dag i veckan så länge det går att vara på banan. Han var även väldigt avslappnad och på slutet travade han med nosen nästan i backen.

Bettet, dock otvättat.
 
 
Annars så har jag skjutsat A till tåget och kom då på att han borde komma hem igen. Redan imorgon. Sagt och gjort! Han är alltså i Sthlm nu, gör tentan imorgon och kommer tillbaka och är ledig några dagar till nästa tenta på fredag. I LiKE! Ibland är jag så förbannat smart. Nästan jämt faktiskt. Fast inte igår då jag fick stryk inte bara en utan två gånger i schack. Cccchhhakk. Som det heter. Match två pågick dock i nästan två timmar så vi var ganska jämlika, ett tag.
 
Förutom det så har jag lastat ur höet vi hämtade igår. 400kg blev det. Lite smått trött i armarna efteråt men nu är det inne. Måste dock hämta mer ganska snart igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0