Annonser.

Jag brukar kolla på hästannonser ibland, bara på kul. Är INTE ute efter en till häst. Heltidsjobb och två hästar att ta hand om och rida, fattar inte hur folk hinner mer? Hur som helst så är det ofta väldigt bra annonser, välskrivna och med bra bilder på hästen i fråga. Ibland är det dock tvärtom. Felstavningar och bilder som ser förjävliga ut! Hur kan man tro att man ska få hästen såld till ett bra pris när man lägger ut en bild som tex ser ut såhär:
 
 
Tänk om man borstat upp hästen lite, tagit ut den och ställt upp den ordentligt istället? Nej då tar man en bild inne (sämre ljus, sämre bild) i en stökig stallgång på en häst som inte ser spec nöjd och "med" ut. Folk förstår inte hur mycket en bra annonsbild betyder.
Själv faller jag nästan bara för ridbilder, om jag nu inte vill ha typ en 2åring då. En bild som den ovan säger ingenting om hästen och är för mig inte intressant alls.
 
Hade jag lagt ut Helge eller Grande på annons hade bilderna varit något i stil med detta:
 
 
 
Man ser hur hästarna ser ut exteriört, om de ser välmående ut i hull, muskler osv.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0