Lördag.

En sån dag, en sån dag.
 
Sovmorgon. De går nog att räkna på en hand den här hösten men idag var en av dem. Låg kvar i sängen till tio vilket är väldigt länge för att vara mig.
Frukost i lugn och ro sen åkte jag till stallet för lite fix och sedan gick jag en timme med Helge medan Emelie red Grande. Skönt att röra sig även om Helge går lite för fort för min smak. På gränsen till att jag måste jogga hela tiden.
 
En sväng till ICA Maxi sen har vi sväng ihop en 3-rätters. Det får nog bli en tradition varje lördag A är hemma.
 
Den här gången blev det följande:
 
Förrätt: Baconlindad sparris, stekt i rikligt med smör och salt.
Varmrätt: Currykryddad kyckling med ris, satay-sås och sallad på gurka, tomat, fetaost och rödlök.
Efterrätt: Kladdkaka med vispgrädde. Älskling gjorde den alldeles själv! Viktigt att påpeka.
 
MUMS!
 
Nu är vi så mätta att jag förmodligen kan vänta till jul för att äta nästa gång. Vi lagar lite för god mat för vårt eget bästa, jag å han.
 
Ska se en film nu sen ladda inför morgondagen, nämligen min och Helges första tävling. Om man nu kan kalla en klubbtävling på 50 cm att tävla =P Man måste ju börja nånstans så why not. Att hästen hoppat 120 med Amanda Gullström är en annan sak. Där får ju inte piloten dödsångest varje gång ett hinder uppenbarar sig i horisonten som är fallet för min del. Grande är jag inte rädd för att hoppa dock. Tänk när vi tränade 130 banor. Det var tider det. Nu är det färdighoppat för hans del och jag och Helge ska bli ett dressyrekipage att räkna med på tävlingsbanan framöver. Eller vi ska försöka få ordning på varandra iaf.
 
 


Kommentarer
Elin

Sv: hehe ja, inget jag kan kräva av honom men det kommer med mer styrka, när vi har börjat rida "på riktigt". Snart är han ju 4, då är det plötsligt högre krav! ;) Kul att se dina hästar, fina är dem. :)

2012-11-10 @ 22:21:32
URL: http://ryttargladje.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0