En rubrik.

Har en rätt bra dag.
Hästarna tog jag ut vid sju och gjorde klart stallet då. Hem för frukost och lite sova sen åkte jag tillbaka till stallet igen vid ett och red Helge i skogen.
 
Han vilade igår och var väldigt pigg idag. Lite roligt att han är så pigg trots att han bara får hö, lusern-mix och lite betfor, plus mineraler då förstås. Han behöver uppenbarligen inte mer. Inte just nu iaf.
Iaf så fick jag börja med att göra lite halvhalter i traven och bestämma mig för att vi skulle hålla mitt tempo, oavsett om jag ville rida lite kortare trav eller mer fram. Trava på framåt är inte något problem direkt, hans trav är to die for när man får till den. Tycker alltid det känns konstigt när jag rider andra hästar, och även Grande, deras trav så liten och kort i jämförelse. I galoppen fokuserade jag på att han inte får dra mig ur sadeln och öka hela tiden.
"Räta upp dig, räta upp dig, håll kvar, håll kvar, räta upp dig, men riiiid ändå", eller något i den stilen går runt runt i min hjärna. Inte helt nöjd men på slutet blev det iaf bättre.
 
Grande tömkörde jag igår. Herregud den hästen fyller INTE 20 vid nyår. Möjligen 4. Helt galen var han =)
Imorgon kommer Jessica så ska vi rida ut hästarna. Hon ska testa Helge lite. Ska bli kul.
 
Maten står på spisen och efter intaget av den ska det handlas ännu mera mat.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0