Brrrr.

När jag kom hem från jobbet igår var det 16 grader inne. Kallt, ja MEN självvalt. Det är sååå skönt att somna när det är lite kallt. Drar över mig två täcken och sover som ett barn. Så slår jag på ett element just innan jag går och lägger mig så är det lite varmare när man vaknar. Perfekt.
Imorse var det dock inte perfekt för då var det -6 ute, varvid ett element inte gör så stor skillnad. 16 grader när man ska kliva upp är inte lika skönt som när man lägger sig.
 
Upp kom jag till slut och åkte till stallet.
 
Släppte ut två hästar och red Helge ett kort dressyrpass på en äng. Fokuserade på rakriktning och att få honom att inte streta eller gå upp ur formen i övergångar och halter.
Samma sak i trav på rakt spår där han kan bli lite stretig och inte ta förhållningen utan mest vill springa vidare. Gjorde övergångar till skritt där han fick lov att gå fram till bettet direkt efter avbrottet och trava igen, skrittade alltså bara några få steg innan övergången till trav. Lät honom galoppera rakt fram i båda galopperna sen gav vi oss. Inte så bra underlag vid den här tiden.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0