Plötsligt händer det.

Idag hände det! Det bästa dressyrpasset på Helge nånsin! Det var så jävla kul att rida. Det är det nästan jämt men idag hade jag den där underbara känslan man bara får när det går riktigt bra.
Red hemma på gården på en äng och började med att skritta på en fyrkant 20*20 m ca med volter utåt i varje hörn.
Väldigt mjuk, fin och följsam direkt. Gjorde även samma i trav och han var lika fin även där. Mjuk att böja, följde med fint i svängarna, fick under sig det inre bakbenet och sköt på bra med det yttre. Lika bra i båda varven. Det enda problemet var ett hörn han tycker är läskigt så där red jag två varv på volten.
Man kan variera fyrklövern ganska mycket. Ha hästen inåtställd på det raka spåret, sidförande, göra halt, öka osv. En bra övning tycker jag.
Galopperade sedan 3 varv åt både hållen (ängen är typ 40* 40) med det enda kravet att han inte skulle dra iväg och inte sakta av. Sen gjorde fyrklövern i trav igen men jag satt. JOBBIGT! Men han var ännu finare efter galoppen. Jag kunde sitta bra och ökade lite på rakt spår för att göra en halvhalt och samla traven mer i volterna.
Sen testade jag att rida en 20 m volt i galopp sedan minska för ytterskänkeln till en 15 m volt och han var jätteduktig! Vi fick kämpa lite båda två men det gick bra i båda varven. Han var nöjd, jag var sjukt nöjd och det känns lovande inför morgondagens dressyrträning för Annica. Hon säger att vi utvecklats varje gång jag rider för henne och den här gången känns det verkligen så också.
Travade av i stora serpentiner och han längde ut halsen duktigt. Så härligt att han var så avslappnad och fin!
Lite random bilder.
<3
Saknar min älskade lurvenlus. Varje dag.
Han fattas här hos oss. Det är så tomt utan honom och jag önskar så att han var tillbaka...

Ingen Lufs som ligger på golvet nedanför en vid matbordet när man äter. Ingen Lufs som ligger bredvid en när man är ute på gården och solar. Ingen Lufs som viftar på svansen när man kommer hem till mamma och pappa.
Tur Jackson är där så det inte är helt hundlöst.
Jag vill ha en hund. Jag vill ha tillbaka honom....

Det har gått 5 månader nu. Heeelt sjukt lång tid. Kommer ihåg det som igår...

Kommer aldrig nånsin glömma dig Lufsen. ALDRIG


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0