Hoppas

Har pratat med en tjej vars häst också har slinger/wobbler-syndrome som var anledningen till att Helge opererades.
Hennes häst verkar dock sämre än vad Helge var men jag håller verkligen tummarna att det ska gå bra för dem på ett eller annat sätt. Det verkar vara en tjej som är beredd att ge allt för att hennes häst ska bli bra.

Hon skulle iaf ringa den veterinär jag hade mest kontakt med på Ultuna och höra om en till operation är möjlig. Jag hoppas verkligen det! Gud vad jag hoppas att det kan bli ett till lyckat fall med operation. Och jag hoppas jag kan vara till hjälp isf. Det var "kul" att prata med henne och ge lite tips och råd och berätta om Helges tid före och efter operationen.

Här är en film från ett av återbesöken på Ultuna med Helge.

http://www.youtube.com/watch?v=9jUcm651T4A&feature=relmfu


Kommentarer
Elin

sv: det är ju skitsvårt, men din risk visade sig ju vara värt det :) vet faktiskt inte hur jag skulle göra om jag hamnade i den sitsen, men man kanske skulle tänka igenom det när hästen är frisk och man är "klar" i skallen, är nog skitsvårt att ta ett beslut när det går fort och man står mitt i skiten. :(

2012-05-29 @ 22:26:30
URL: http://ryttargladje.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0