Ledig måndag.

Var och tog en 25 min promenad med båda hästarna innan jag tog in dem för ungefär en timme sen. Har brutalt ont i knäna =/ Fan att det alltid ska vara något, vilken jävla klenis.

Är nöjd med dagens träningspass med Helge. Jag ser ingen anledning alls att börja hoppa högre och höja hinder innan man kan rida i balans och reglera galoppen på låga hinder. Och det kan vi inte så det är låga lydnadsövningar och styrketräning som gäller framöver också. Lite samma jobb som idag med variationer. Studs, upphöjda travbommar, galoppbommar osv. Viktigt, grundläggande arbete för en hållbar och lydig hopphäst.

Har tittat på Dalahoppet på SVTplay. Hur bra är inte det? Vilket framsteg för ridsporten att visa sånt, även om det inte är på "riktig" tv. De visar ju typ div 1 fotboll ibland. Hallå, vem bryr sig om sånt? Nej jättekul med proffisionellt filmade hopptävlingar även på nivåer under eliten. Kul att se flera man känner igen och nån vars blogg jag läser ibland. Många duktiga ryttare och fina hästar men även en del som kanske skulle varit hemma och träna mer.
Missade att åka dit den här gången men det har varken hunnit eller orkats med. Perfekt då att man kan kolla hemma i soffan. Mjukare än en hård läktare, inte lika blåsigt och varmt under en filt =) Hästtävlingar är alltid för kalla eller för varma, why?

Imorgon ska jag jobba igen för första gången på skitlänge. Har varit sjuk i två veckor vilket är rekord i att vara hemma från jobbet för mig. Dock verkar det bara vara vanlig förkylning nu *ta i trä*, skönt! Börjar 05,30 och slutar 14. Mitt favoritskift. Jobbar tisdag, onsdag, lördag och söndag denna vecka. Den här veckan jobbar vi egentligen 6 dagar i rad så det är skönt att....kristi himmelfärd?..eller vad det nu är, infann sig just den här veckan.


NU lite kvällsmat sen Alcatraz och sova. Har sovit skitdåligt i natt för det har blåst så in i helvete och då smäller det i de förbannade brevlådorna här utanför. Galet irriterande. Hehe, det finns så mkt jag finner galet irriterande. Ska göra en lista nångång. Om man nu får skriva så långa inlägg för blogg.se





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0