Tävlingsplaner

Om Helge blir frisk snart och hinner bli igångriden ordentligt till den tredje juni så ska han tävla en pytteklass eller två i Älvdalen då.

Egentligen hade jag tänkt tävla honom själv, det hade varit sjukt kul! MEN jag känner att jag kommer vara alldeles för nervös. Hans första tävling, typ femte gången jag hoppar honom och så där. Han kommer vara väldigt på tårna då det är hästar, folk och ljud överallt så det känns bättre att skicka upp en ryttare som har mkt mer tävlingsrutin, har hoppat honom förut och inte blir nervös. Dessutom är hon vad vid hästar som är lite "all over the place" som han antagligen kommer vara.

Jag vill ge honom de bästa förutsättningarna på hans första tävling så jag får helt enkelt lämna över rodret det här gången. Lite tråkigt men det är nog bäst för oss båda =) Om det blir av ska jag hästsköta, filma, fota och heja ist.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0