Lill-lördag

Har ridit ett sjuhelvetets dressyrpass på Helge i morse. Var på en äng vid gården och kämpade tillsammans med flugorna i värmen. Härligt att det är så varmt fast klockan bara var 8 när jag hoppade upp i sadeln.

Blev mycket galopparbete. Och galopparbete för oss är typ galopp rakt fram eller galopp på volt. Red en 30 m volt ungefär och galopperade först 2,5 varv i ena galoppen sen 2,5 i andra, sen 2, sen 1,5 osv. I början blev det lite dragkamp men när han kunde acceptera att han inte fick dra iväg kunde jag lätta på handen och bara hålla ett stadigt stöd. Det blev stor förbättring på slutet då han var väldigt lätt och fin, bar sig själv och trampade på bra bak.

Travade tills han var helt avslappnad och sträckte ut halsen i båda varven sen gav vi oss. Var helt genomsvettiga båda två =)



Från idag.





Dagens ridställe med ridbanan i bakgrunden.



Nöjda hästar i hagen lite senare.




Bläääää nu ska jag snart jobba. Går det lika dåligt som igår säger jag upp mig bums.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0