Julafton.

Idag har Helge fått paket. Två st. Han skiter fullständigt i båda.
Det ena är alger som ska få honom att sluta hosta. Vet inte hur det funkar men det ska det tydligen göra. Vi ger det ett försök. Han hostar inte alls mkt men kan man lugna hostan så är det väl lika bra att ge sig på det direkt.
Det luktar helvete och smakar troligen lika fantastiskt men jag ska nog lura i honom det på ett eller annat sätt.

Den andra äääär... tadaaaa! Ett Back on track fleecetäcke.



Jag gjorde världens fynd när jag köpte det. 700-800 kr billigare ca. Helt nytt, låg kvar i förpackningen och det passade perfekt. Han kan nog ha användning av detta, min lilla spända glashäst...

Hästarna får gå och äta gräs så ofta det går om dagarna. Är uppe i två timmar om dagen nu iaf.
Helge blir så här lycklig.



Inbakad i skydd. På torsdag åker broddarna och således även skydden.

Jag är sjuk fortfarande men imorgon ska jag tvinga iväg mig till jobbet. Klarar inte av att gå hemma längre. Får ladda med Cocillana, halstabletter och dricka té konstant.










Kommentarer
Sanna

Åhhh, min pålle vill oxå ha ett så fint BoT-täcke :o)

2012-05-08 @ 07:41:28
Elin

Hade en hostande häst och algerna hjälpte, hon hade slem i luftvägarna men det kom upp med hostan tack vare algerna. Men så jääävla äckligt de luktar, fick lura i henne 1dl i taget.. Det luktar rutten fisk typ. Men iaf, algerna hjälpte med detsamma även fast det var dyrt och så. Gick bara på några dagar, samt att såg till att verkligen ventilera stallet.

2012-05-09 @ 12:35:26
URL: http://ryttargladje.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0