Att springa.

Som den självutnämda löparvirtuos jag anser mig vara tänker jag härmed dela med mig av några högst exellenta löpartips.


*Spring när det är mörkt ute. RIKTIGT mörkt. Inte där det är upplyst. Det förutsätter förstås att du är mörkrädd, som jag. Och spring förslagsvis på något ställe som du känner till ganska väl, annars kan det dyka upp obehagliga överaskningar.

*Spring på en hårt trafikerad väg. Man vill ju inte se ut som en latmask som bara är ute och går? Dessutom springer man ju alltid lite fortare när det kör förbi bilar liksom. Man vill se lite extra hurtig ut.
"Åh, kolla hon, värsta hurtbullen, hon äter säkert bara gröt och spenat och springer 2 mil om dagen" Inte?

*Om du, som jag, är en sucker för att göra allt i takt till musiken du lyssnar på så fixa en "snabb" låtlista i mobilen och spring skiten ur dig.

*Vänta tills du är jättekissnödig och stick sedan ut. Behöver ingen närmare förklaring....


*Ta en titt på hur stökigt du har hemma. Att springa känns helt plötsligt mkt roligare än att städa.


*Gå till klädaffären och prova kläder som är några storlekar för små.


SÅ. Välkommen att bli joggingproffs!




Eller bli för all del inspirerad av bilden...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0