Bloody sunday.

Har just varit ute och sprungit intervaller i en timme. Extremt bra gjort en söndagkväll då man egentligen bara vill ligga och jäsa på soffan. Right?
Well...been there, done that FÖR mycket idag.
Legat i soffan, suttit i soffan, sovit i soffan, ätit i soffan. Både mat och chips. Och nu är jag där igen. I soffan.

Dock var jag uppe tidigt imorse och tog ut mina hästar och fixade stallet innan jag for vidare till ett annat stall och red två små energiska ston. Trevliga pållar men ovant att rida hästar som är mindre än 170 =) Balansen var som bortblåst men jag ska försöka rida där lite på helgerna så kanske jag kan skärpa till mig.

Mina egna hästar fick en promenad idag. Man känner sig lite liten mellan två dinosaurier när man går på glansis men det gick bra. De är väl väluppfostrade herrar vetja. Hmmm.

För att återgå till löpningen kan jag glatt berätta att det gick galant! Jag sprang, sprang och sprang. Tills jag nästan ramlade ihop till en liten hög. Sen sprang jag lite till. Orkade mkt mer än jag trodde. Var ute en timme. Mer än jag nånsin sprungit förut vad jag kan komma ihåg (vem skulle inte komma ihåg en sån bragd liksom?).

Glad att konditionen börjar bli bättre. Som den naturlige latmask jag är skulle jag helst få toppkondis genom att gå från soffan till köket för att hämta något ätbart. Alternativt sitta i soffan och titta på folk som springer eller utför annan galenskap på tv.

Nu ska jag se en av världens bästa filmer, nämligen Taken innan det är dags att sova och "ladda" inför en ny arbetsvecka.. Yey...





En bild från det norska paradiset Stryn.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0