Tuffare tag.

Var inte laddad för varken stall eller ridning när klockan ringde 6,10 imorse. Sov till 7 sen åkte jag bort till stallet och tog ut hästarna och fixade det mesta i stallet.

Helge red jag ett tufft dressyrpass på banan hemma som faktiskt var riktigt bra idag. Efter regn går den jättebra att rida på.
Jag satte lite mer press på honom än jag brukar idag. Galopp med "piruett-tänk", alltså flytta för ytterskänkeln och minska volten, vilket han tycker är jobbigt men gjorde det bra. Bättre i höger än vänster. Sen red jag utan stigbyglar i traven för jag tycker att jag har svårt att hitta balansen ordentligt med stigbyglar. H.E.L.V.E.T.E vad jobbigt! Men hade honom i en stadig låg form med bra tramp bakifrån. När jag travade av längde han ut halsen riiiiktigt bra och var väldigt avslappnad. Bra jobb!
Blev en dusch för honom efter ;) Imorgon får han vila.

Nej, ut i solen på min lediga dag!




Gammal bild.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0