Markarbete 11/6-12

Så där ja. Jävla skitprogram. Sony Vegas ska det vara. Punkt.

Jaja, iaf så var jag i stallet lite efter 06 imorse och släppte ut alla utom Helge som vi åkte till Orsa med. Gjorde en övning som kräver mkt lydnad och att hästen går att få med sig runt för ytterskänkeln. Det var riktigt svårt men det gick! Yeeey =)

Vi har mycket kvar att lära båda två men det är så grymt kul när det går framåt och man vet att man gjort jobbet själv. Det är det som är moroten i min ridning. Inte nödvändigtvis att tävla utan att utvecklas tillsammans.

Här är filmen. Som sagt är det långt kvar innan vi gör detta perfekt men för att vara första gången så var det godkänt. Har gjort en lättare variant av denna övning förut men nu har vi blivit lite bättre och gör det lite svårare.








Kommentarer
elin

Ser riktigt bra ut ju! Jag älskar att göra den övningen med mina ponny elever, börjar ganska ofta med genomplöjning av travbommarna. Med som du säger en himla bra övning.

Ett tips till dig är att gå in på amazon.co.uk (eller .com) och söka efter en bok som heter "101 jumping exercises" den finns i markarbetes version också.

2012-06-11 @ 17:31:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0