Tävling och lite annat random babbel.

Inte orkat/hunnit skriva nåt på några dagar. Den senaste veckan har varit hektisk. Det har varit hästar på träning, lastat hö tre dagar, banken, däck till lagning och hämtning, kvällsjobb m,m. Jag gillar när man har saker att göra men nu ska det bli skönt med semester äntligen! Min första semesterdag idag. Inte en lugn stund dock men from imorgon lugnar saker och ting ned sig.
 
I onsdags var jag i Orsa med Helge och skulle rida lite inför tävlingen men han hade separationsångest från sin kompis som också var med så det gick knappt att rida. När han fick henne vid sin sida igen gick det bra och han kändes riktigt fin, spec i galoppen. Han har ett jäkla tryck när man väl får fram det.
 
Idag var det då tävling. Ingen annan häst med sig att bry sig om men han var spänd på framhoppningen. Liten bana med hästar överallt, vilket han tycker är jobbigt så ML fick hålla i sig en aning =) Tycker ändå han skötte sig bra.
 
Även på tävlingsbanan skötte han sig. Ett pet och resten fint. Han har inte så bra frambensteknik (vilket jag säger på filmen hehe) så vi ska träna att han blir lite rappare fram. Det finns dock en möjlighet att det har med hans "skada" att göra och då är det så det är bara. Bakbenen kan man inte klaga på. Kolla hur svansen slår över hindren liksom, då använder de ryggen och det känns när han hoppar kan jag lova!
 
Lite bilder och en icke ihopklippt film.
 
 
 
 
Snyggt ekipage! Luva och schabrak från Equiline. Han passar i svart min grå.
 
Efter en lång dag med tävling, städning av höskulle, lastning av nästan 8 ton hö och en sväng till firmafesten, som jag fick hoppa över större delen av pga höet så sitter jag i soffan helt utslagen.
 
Morgondagen börjar tidigt även den så det är nog dags för sängen strax...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0