Dagen efter.

Igår var jag på 30årsfest då min kusin Andreas fyllt år i vår. Vi var 70-80 pers som var i mosters "stugby" (en stor stuga som en gång varit sommarstuga men som nu har alla bekvämligheter du kan tänka dig, plus lite till, och ett gäng mindre stugor) och åt gott, drack...ja, drack och hade det allmänt trevligt och roligt.
 
09,30 var klockslaget några av gårdagens festmedlemmar tyckte att det var sovdags imorse. Så här med facit i hand är jag glad att jag åkte hem när skjuts bjöds och stod emot allt tjatande om hur tråkig man var osv =) Har man hästar att släppa ut på morgonen så är det bara så. Festa frampå förmiddagen på det där viset, nej sånt har jag lagt av med, om jag ens har börjat. Inte vad jag kan komma ihåg.
 
Klev upp i tid och tog duktigt ut hästarna imorse och åkte därefter hem och somnade gott om igen.
 
När vi kom tillbaka till festplatsen idag för att hämta min bil runt 12,30 var det fortfarande folk som var smått berusade och lallade runt på gräsmattan med håret åt alla håll och i gårdagens kläder. Det var en kul fest men som sagt, jag ångrar inte att jag sov i min egen säng med en varm älskling bredvid mig. Det finns det inget som klår.
 
 
 
 
Lunchade på stan och sedan tog vi med oss Helge och åkte och tränade markarbete i Orsa.
Jag hade tänkt bygga en stuts på böjt spår, travbommar samt en fem och en halva men underlaget var så dåligt att det bara blev stutsen. Han kändes lite smått loj så det räckte bra ändå visade det sig. Jag la den medvetet lite trångt så han behöver komprimera sig, komma nära och bli lite kvickare i benen. Dessvärre är jag lite för dålig på att understödja det. Jag ramlar fram med överlivet och det gör ju att han också fallar fram en aning och kommer inte upp fram som jag önskar. Nu är det dags att ta tag i gymmet igen! Det syns väldigt tydligt på filmen att jag behöver mkt mer bålstyrka, jag kände det när jag red med, så det ska jag fixa fram!
 
Som sagt är underlaget dåligt om ni undrar varför jag inte använder mig av hela banan. Nästa gång blir det ute.
 
 


Kommentarer
Elin

Fast det ar ju nastan bara i vanstervarvet som du tappar balansen. Prova att korta tyglarna lite i det varvet och lat dem vila lite langre fram. Det kan vara sa att du blockerar din overkropp genom din hand och far lite bakvikt, vilket kan gora det svarare att komma upp ur sadeln.
Du ar annars som, flera sagt, en valdigt nogrann och valskolad ryttare. Valdigt svensk :)

2012-07-23 @ 22:58:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0