Sovmorgon?

Varför är det så att när man har världens chans att sova på morgonen så vaknar man tidigt? Inte för att det egentligen gör mig något för jag känner mig utvilad ändå, but still.
Gick och hämtade datorn och la mig i sängen igen iaf. Har ju nån timme på mig innan det är dags att gå upp.

Igårkväll var det tjejmiddag och melodifestival. Kul att träffa alla tjejerna. Det gör jag alldeles för sällan. Åt, lite för mycket av jättegoda pajer med sallad och kalasgod efterrätt. Sen chips och dipp på det =) Mumma.

Ang melodifestivalen så tyckte jag det var sämsta omgången hittills (ja, jag har sett alla, lite tragiskt).
Det var ju lite kul att Björn Ranelid gick vidare till Globen. En flummig gubbe som går runt babblar strunt. Haha, hur skulle det se ut om vi skickar honom till Eurovision? De skulle väl tro att svenskarna blivit fullständigt galna.

Åkte hem till mamma, pappa och syster sen och kollade Bodyguard med Kevin Costner och Whitney Houston. Bara gick och väntade på att de skulle visa den sen hon gick bort. Bra film!


Annars då.
Helge har ridits regelbundet i veckan. Vissa dagar går bättre än andra. Jag kräver inte så mycket av honom, mest att han ska acceptera stöd i handen och stöd med skänkeln utan att krångla. Sen är han väldigt på tårna och fjantar sig mycket så vi har en del att jobba med. Dock blir han finare och finare ju mer han fått "springa av sig". Kan säga att jag längtar något enormt mycket tills snön försvinner! Skogen är ju helt underbar att rida i då. Det är vi väldigt bortskämda med.
Grande får gå små promenader bara. Fortfarande halt men väldigt pigg!

På träningsfroten har det varit ganska lugnt i veckan. Gymmat en gång, sprungit nån gång och tagit några promenader bara. Man behöver nog en lugn vecka emellanåt också för att inte tröttna. På´t igen till veckan!

Idag får nog Helgehästen vila. Han var lite snorig igår. Dessutom vräker det ner snö= inte kul att rida. Man ser ju inget. Kanske ska jag plocka klart det sista i garderoberna som jag började med igår. Helvete vad mycket kläder jag har! Helt sjukt. Nu ligger de i fina högar iaf och jag vet vart jag har sakerna. Lite disk finns det också att ta hand om så sysslolös blir jag då inte... Senare ska det dansas Lindy hop och kanske solas lite. Ska ju ut på lördag så man vill ju inte se ut som ett spöke. Så här brun skulle man väl vara jämt =)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0