Slut som artist.

Ja, nu har jag aldrig varit och kommer aldrig bli någon artist, men man säger ju så när man är helt slut, utpumpad, halvt döende osv. DET är jag iaf.
Nyss hemkommen från en dressyrträning med Helge för Annika. Han har spänd och rädd för lite allt möjligt i början, som vanligt, men en bit in i passet tycker jag att jag fick bra ordning på honom. Extremt jobbigt tyckte nog både han och jag men kul! Gjorde öppnor längs långsidorna för första gången ever och även skänkelvikningar, inte direkt något att sätta i skolboken men ändå helt okej för första gången. Annika tyckte iaf att han såg bättre ut och att jag skulle fortsätta jobba som jag gjort.

Blabla, slutsats: Gym och löpning kan dra åt skogen. Dressyr på Helgehäst är väldigt mycket jobbigare! Här trodde man att man var iaf något tränad och hade liiite kondis. Hmpf, my ass. Obviously not.




Inte från idag..



Kommentarer
Jessica

Hehe, förstår precis vad du menar! Sorry att jag aldrig hörde av mig, har haft fullt upp! Men kul att det blev träning för Annica! :)

2012-02-24 @ 15:22:22
URL: http://dromdansaren.blogg.se/
Maria

Ja visst är dressyr super jobbigt!! Men kul förstås :) jätte tack för sadel tipset! Kikade runt lite & Ken Taur andromeda ser oxå riktigt bra ut (gillar uppbyggda framvalv) jag e nästan 180 cm lång vettu :) det är svårt att hitta en sadel som sitter bra på Reggie för hon är så rund över ryggen så jag måste ha hjälp av Sharpman (såg att de kommer till Orsa i maj) men jag ska kolla med dom om de har någon KenTaur de kan ta med. Kika gärna förbi stallet någon dag om du passerar och säg hej :) jag har en silvrig merca som brukar stå parkerad vid vägen. Trevlig helg!

2012-02-24 @ 19:49:08
URL: http://lillymia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0