Senaste dagarna.

Torsdag:
Red dressyr för Annica i Orsa. Värmde upp på stora spår i trav med små ställning åt båda håll i båda varv med inlägg av övergångar och halter.
När vi började så gick det skitdåligt! Han sprang bara ifrån mig och jag hade noll balans i min sits. Sen fick jag bra tips av Annica, hur jag ska göra för att slappna av och komma ner i sadeln mer och då gick det väldigt mkt bättre.
Jag red på fyrkanten i galopp med en båge på varje långsida för att förbereda för förvänd galopp. Jag började spänna mig igen och då gick det piss. Sen gjorde jag en halt, började om och skärpte till mig så gick det bättre.
 
Bra träning även om det var mkt som gick dåligt i början för nu kom jag över den där tröskeln som jag haft sånna problem med. Alltså att slappna av och komma ner riktigt i sadeln.
 
Fredag:
Brände iväg till stallet direkt efter jobbet, fixade där samt tog en promenad med Helge. Hem och fixade i ordning mig inför julfest med jobbet och drog och träffade några av tjejerna innan. På julfesten bjöds det på klassisk julbuffé och efterrätt sen spelade en trubadur och vi buggade hej-vilt. Riktigt trevligt faktiskt. Sen drog folk åt alla möjliga håll. Efterfest, Ljungbergs och så men jag åkte hem.
 
Lördag:
Sovmorgon! Lite ärende på stan sen åkte jag till stallet och så red jag och Emelie ut hästarna. Tog en grusväg i skogen idag där det var perfekt underlag nu när det snöat lite mer. Hästarna var sjukt pigga båda två! Helge var lite tittig och hoppade och for i galoppen den token. Hade lite problem att hålla honom på mattan men det är så kul när han är så där pigg och busig =)
Grande var inte sämre han heller. Kunde knappt skritta och var väldigt på hugget. Så kul att se honom så pigg, min gammelman.
Det va riktig snöstorm men vi hade klätt på oss massor i vanlig ordning så det var inga problem.
 
 
 
Kom hem till ett dukat bord med maten på spisen vilket var mkt lyxigt.
 
Ikväll ska vi se The Hobbit på bio. Är mycket förväntansfull på den filmen. Älskar SoR-filmerna.
 
 
En bild som inte har nånting med nånting att göra =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0