Första advent.

Nu är det vinter på riktigt. -18 grader och snö. Bara väldigt lite snö här hemma men i Bollnäs där jag var i helgen var det grymt mkt snö! Härligt och mysigt. Förutom när man ska åka bil. Vi hade tur som hade min bil som aldrig sviker (ta i trä). Min följeslagare i vått och torrt. Idag när vi hämtade hö tex. Hade haft stora problem med en tvåhjulsdriven idag. Nu är iaf 600 kg hö till hemma. Bara något ton till nu så ska det räcka. Snälla pappa var med och hjälpte mig, tur det.
 
Har även varit med Helge till Orsa idag där Jessica red.
 
Tyvärr mkt dålig kvalité men det är iaf en film.
 
 
Det är så kul att stå bredvid och höra vad folk säger om honom.
"Han är verkligen häftig", "Vilket steg", "Maffig" osv. Sen är han inte "klar" på långa vägar men jag tror vi är på rätt väg iaf. Både Annica och Nina tycker jag ska göra samma saker så det känns ju bra, så de inte tycker motsatta saker =)
 
Hade inte på något element innan vi åkte i fredags så nu när det blivit lite kallare ute var det bara 13 grader här inne. Har faktiskt satt upp en stjärna, Nusnäs-staken och ett hjärta i fönstren så det blir lite mysigt här inne. Fick förstås ett litet utbrott på stjärnan, precis som förra året.
 
För övrigt så har min pannlampa kommit! Ska ut och gå med Grande tidigt imorgon så då ska jag testa den. Sånt där billigt skräp är ingen idé att köpa. Det kanske funkar att promenera med men inte rida.
 
Nej nu tror jag det blir sova snart. Jag har haft huvudvärk av solen hela dagen. Typiskt att man ska vara så ljuskänslig när solen väl visar sig.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0