Andra advent och stallmys.

Startade dagen med att kl 07.00 i 25 minus se att motorvärmaren inte gått i natt och bilen var naturligtvis iskall.
 
 
Den var dock tapper och startade ändå, life saver! Jag hade skitmycket kläder på mig i vanlig ordning så det gick ingen nöd på mig iaf.
Hästarna fick gå ut med massor av hö och varma täcken, mina fick totalt 25 kg hö ute idag. Bra för magen och för att hålla värmen. Inget man kan snåla med när det är så kallt ute.
 
Hem och kröp ner i en varm säng bredvid A och somnade nån timme till.
 
Efter lunch tillbaka till stallet och gjorde iordning hästarna och så red jag och Emelie ut på byvägarna. Frös ingenting idag heller.
Helge var jättefin i traven men i galoppen var han lite seg. Kanske dags att börja ge honom något energi-givande nu. Han får lite olja visserligen men de krävs kanske lite mer nu när det är kallt och de gör av med energi för att hålla sig varma.
Vanlig helhavre får det nog bli.
Tillbaka till ridningen då. Satt ner mycket i traven på väg hem men fick inte riktigt till min sits. MÅSTE börja slappna av i knäna och höften och inte "tvinga" ner mig i sadeln utan använda magen som håller mig på plats i stället. Några steg går det bra sen tappar jag det.
När jag red lätt sista 500 metrarna vi skulle trava så var han GULD! Perfekt stöd på båda tyglarna, stora taktmässiga steg, lätt att reglera både fram och tillbaka och väldigt tillfreds i munnen. Han gillar alltså fortfarande det två-delade bettet.
 
 
 
Efter ridningen så hade vi vårat årliga stall-fika som vi har runt lucia som tradition.
Flera sorters glögg, varm choklad, lussebullar, pepparkakor, ädelost, chokladgodis, mm. Hur. Gott. Som. Helst!
Helge skulle förstås vara med och tigga av alla. Haha, sötnöten. Det var mkt trevligt och sen skjutsade jag A till tåget. Han har en tenta sen ledigt i 5 veckor! Lyxlirare.
 
Imorgon börjar en morgonskifts-vecka på jobbet och så ska jag dressyrträna, julfest med jobbet, se Hobbit på bio och lite annat i veckan.
 
Glad andra advent!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0