All hail Domosedan!

Idag blev Helge skodd bak och Grande runt om. Vinterskor och brodd.
Helge är ju svårskodd, han H.A.T.A.R det och den som brukar sko honom i vanliga fall har varit sjukskriven så därför fick hovisen som skor Grande sko honom bak idag.
Hade ringt Björn i Rättvik för några veckor sedan, berättat Helges historia och fått Domosedan utskrivet.
 
Gav Helge den 30 min innan hovslagaren skulle komma.
 
Efter 10 min - ingenting. Pigg som få.
Efter 20 min - samma.
Det var först efter nästan en halvtimme som det verkade och Helge blev sömnig.
 
Under skoningen stod han HELT still och brydde inte sig om nånting. Ni fattar inte vilken lättnad det är för mig!
Att han kan bli skodd utan att vara så stressad och spänd som han brukar.
Klart man i allra största mån ska undvika lugnande men det här känns som ett befogat fall.
 
På måndag skos han fram och sen är det bara att köra på. Hoppas det snöar massor till dess så kan man rida på vägarna i byn utan problem.
 
Jag och Cicci red hästarna på en äng igår. Bara red igenom dem och mjukade upp dem lite i ca 45 min.
 


Kommentarer
Lena

Hur ger du Domosedan?Min förra häst blev svårskodd bak efter svår mugg,rasp.Blev så att veterinären fick spruta domosedan och turbogesic varje gång hon skulle skos,Försökte i början med att ge flytande plegicil själv innan hovis kom men blev nästan tvärtomeffekt av det...

2012-12-06 @ 14:27:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0