Saknad

En liten lydnadscheck för junior idag. Helge alltså. Så det inte råder några tveksamheter om vilken junior jag pratar om.
Red på gräs idag. Sand igår, sand imorgon, alltså INTE sand idag. Variation av underlag är viktigt. Fast det vet ni väl redan hoppas jag.
 
Ändrade ju min sits igår och fortsatte idag. Gick mkt bättre! Bara jag sitter helt rätt orkar jag mer i den "rätta" sitsen än i den jag hade förut. Känns skönt att jag hittat den här lösningen själv och att jag känner skillnad. Dessutom är det inte lika lätt att peka ut med tårna nu när jag sitter annorlunda och armarna plus händer är lättare att kontrollera.
 
Red utan sporrar idag. Vill att hästen ska vara så pass lyhörd att man ska kunna det utan problem. I början gick det inte för sig...
-"Jahaaa, inga sporrar. Moahahaaa, GLHF (som förövrigt betyder Good Luck Have Fun för er åldringar som inte vet det)" sa Helge och hade ingen aaaaning om vad framåtdrivande skänkel betydde. Påminde honom och så gick det bra resten. Han är minsann lite testig än den lilla jäkeln.
 
Jättefin trav på slutet. Red ett ganska lugn dressyrpass och fick igenom det jag ville inför morgondagen.
 
Levde rövare som bara den i hagen sen dock så han hade visst lite energi kvar. Tar den nånsin slut?
Tror inte det.
 
Har även varit och kollat på min underbart duktiga kusins sommarkonsert i kyrkan.
De sjöng superfint och det var sjukt kul att titta =) Tänk om man ändå kunde sjunga, vilken grej.
 

Dags att ladda kameror, ta fram kläder till morgondagens jobb och sova.... Klockan ringer 04,45. Tortyr.
 
 
 
Har saknat min fina älskling extra mycket idag. Var in till veterinären och hämtade lite papper. Har inte varit in dit sen den dagen. Den 27 januari. Dagen då du togs ifrån mig. Minns varenda detalj. Jag önskar så att du kunde slippa det onda och komma tillbaka till oss.
Saknar dig varje dag min vän <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0